Otomotiv endüstrisi, bir ülkenin ekonomisinde önemli paya sahiptir. Maliyet, verimlilik ve üretim miktarları da o ülkenin sanayileşmedeki sıralamasını belirleyen ana verileridir. Otomotiv sanayinde trendi belirleyen unsurlar İklim değişikliği ve enerji tüketimidir. CO2 emisyonunu ve enerji tüketimini düşürmek amacıyla yeni motor teknolojileri ve yeni malzemeler geliştirilmektedir. Otomobiller hafiflemekte ve hibrit motorların bu hafif otomobillerde kullanımı da yaygınlaşmaktadır. Otomobil dünyasında tasarımı etkileyen diğer bazı etmenler ise otomobilin çarpışmaya karşı yüksek güvenlik düzeyi, araç gövdesinin korozyona karşı dayanıklılığı, konforlu ve zevkli bir sürüş sağlamasıdır.
Malzeme ve birleştirme teknolojileri geliştikçe daha ince, daha uzun ömürlü ve daha yüksek dayanıma sahip çelikler kullanılmaktadır. Bu malzemeler yüksek kaynak hızına sahip gazaltı kaynağı, dikiş kaynağı, punto, lazer, lazer dikiş kaynağı gibi kaynak teknolojileri ile robotik-otomasyon sistemlerinde birleştirilmektedirler. Yüksek kaynak hızında dahi yüksek mekanik ve korozyon dayanımı sağlayan kaynak malzemeleri sayesinde daha hafif, daha güvenli ve daha dayanıklı otomobiller üretilebilmektedir.
Otomotiv fabrikalarında en yüksek üretim kapasitesine ulaşabilmek için yararlanılan; “Yalın Üretim”, “Toplam Kalite” felsefeleri sayesinde neredeyse her dakika bir otomobil üretilmektedir. Otomotiv fabrikalarının verimlilik düzeyleri, kaynak yöntemlerinde ve kaynak tüketim malzemelerinde de verimlilik beklentilerini arttırmaktadır. Kaynaklar genellikle robotik uygulamalarda kesintisiz -“Non-Stop”-kaynak sağlayan; bidon gibi özel ambalajlara sahip kaynak tüketim malzemeleri ile yapılmaktadır. Otomotiv sanayinin kaynak tüketim malzemesi konusundaki ihtiyaçları; ana metale uygun kaynak metalleri yanında, tasarım, güvenlik gereksinimlerini karşılanması, boyama gibi bir sonraki üretim adımlarını kolaylaştırmasıdır. Ayrıca, kaynaklar seri üretimde tekrarlanabilir, alınan üretim sonuçları da Yalın felsefelerinin amaçlarına da uygun ve verimli olmalıdır.
Araç gövdesi, şasi parçaları, güvenlik bariyerleri, akslar, jantlar, şaftlar, amortisörler, süspansiyon kolları, raylar, kokpit parçaları, yakıt tankları, egzoz sistemleri bir araçtaki kaynaklı ana parçalardır. Bu tip parçalar, karbonlu çelik, yüksek dayanımlı çelik, Al ve Zn kaplı (galvanizli) çelik, paslanmaz çelik gibi malzemelerden ince sac, profil, dövme veya döküm olarak imal edilmiştir. Aracın ana montaj işlemi marka sahibi ana fabrikada yapılsa da, pek çok kaynaklı parça Tier 1 ve Tier 2 diye adlandırılan yan sanayi işletmelerinde yapılmakta ve bu işletmelerin kaynak tüketim malzemelerinden yukarıda sayılanlar dışında ek beklentileri de olabilmektedir.
Magmaweld’in “Yalın Üretim”, “Non-Stop Kaynak” felsefesi, otomotiv üretiminin verimlilik ve tekrarlanabilirlik konusundaki tüm beklentilerine cevap vermesini sağlamaktadır. Otomotiv sanayi için kaynak tüketim malzemesi üretim süreci; ham madde şartnamelerinin dikkatli belirlenmesi ile başlar, yüksek kaliteye sahip ürünlerin üretimi ile devam eder, mutlu sürücüler veya nihai müşteriler ile tamamlanır. Magmaweld, robotik sistemlerde “Non-Stop Kaynak” yapma imkanı da sağlayan gazaltı kaynak tellerini farklı malzeme tiplerinde, tüm çaplarda ve çok çeşitli ambalajlarda sunmaktadır. Yüksek dayanımlı çeliklere uygun gazaltı kaynak telleri ile daha güvenli süspansiyon sistemleri ve güvenlik bariyerlerinin üretilmesini sağlamaktadır. Özel gazaltı telleri, tozaltı kaynak telleri ve tozları sayesinde de daha güvenilir jantlar üretilmektedir. Magmaweld, kaynak makineleri ve robotik-otomasyon sistemleri konusunda da otomotiv üreticilerinin beklentilerine göre tasarlanmış çözümlere de sahiptir. Magmaweld’in otomotiv sanayine yüksek performanslı ürünlerin geliştirilerek sunulmasında “Müşterinin Sesi” odaklı ürün geliştirme metodunun büyük rolü vardır.